Pomiń nawigację Przejdź do sekcji stopka"
zmień język
change language
kontakt@femfund.pl
wspieram@femfund.pl
granty@femfund.pl
531 715 904
736 060 436
kontakt@femfund.pl
wspieram@femfund.pl
granty@femfund.pl
531 715 904
736 060 436
ul. Wspólna 61/102
00-687 Warszawa
5272834934 0000714824 369316852
Logo Funduszu Feministycznego
Fundusz Feministyczny

Konfederacja Pracy Młodych


Warszawa

MiniGrant: Grupa osób działających w związku zawodowym zorganizuje mini kampanię informacyjno-edukacyjną, zachęcającą młode kobiety do organizowania się w związki zawodowe.

 

O grupie

Nie ustajemy w naszej walce o prawa pracownicze, godne zarobki dla wszystkich przebywających na terenie Polski niezależnie od narodowości, aktualnego poziomu zarobków czy identyfikacji płciowej/orientacji seksualnej. Zaczęliśmy działać w czasie pandemii, ponieważ̇ niepokoiła nas sytuacja na rynku pracy.

Konfederacja Pracy Młodych jest oddolną inicjatywą stworzoną z myślą o osobach, które chcą się angażować́ w solidarnościową walkę o lepsze warunki pracy. Zrzesza m.in. osoby migranckie, osoby z niepełnosprawnościami, młodych rodziców, pracowników platformowych, osoby mobbingowane i pracujące na podstawie niestabilnych form zatrudnienia. Grupa wspiera osoby w organizowaniu związków zawodowych i prowadzi akcje informacyjne – stworzyła m.in. raport „Młodzi na rynku pracy w czasach pandemii”, który opisuje, jak kryzys epidemiologiczny wpłynął na sytuację osób wchodzących na rynek pracy.

Wysoko sfeminizowane zawody związane z pracą opiekuńczą, wychowawczą, utrzymaniem czystości są najgorzej opłacane. Przyjmuje się, że opieka nad dziećmi, chorymi, starszymi, sprzątanie w domu to coś, do czego jesteśmy stworzone i przychodzi nam naturalnie, więc nie trzeba nam za to godnie płacić, skoro i tak będziemy to robić.

 

trzy uśmiechnięye osoby na tle jeziora

 

O działaniu

W ramach MiniGrantu grupa planuje minikampanię informacyjno-edukacyjną, której celem jest uświadamianie młodych kobiet, że związki zawodowe stanowią ważną platformę do walki o swoje prawa – również pracownicze. Młode osoby coraz rzadziej angażują się w związki zawodowe, a dotarcie do nich stanowi jedno z największych wyzwań dla organizacji pracowniczych. Dlatego kampania to również próba przełamania trendu i odejścia od stereotypu związku jako „archaicznej instytucji”. Grupa chce postawić na atrakcyjne, przekonujące treści i formy przekazu, które trafią do młodych kobiet takich, jak one same.

 

Kwota grantu: 5300 zł

fot. z materiałów własnych grupy